Friday 16 May 2014

12 Manfaat Smoothie Hijau Untuk Kesihatan

Smoothie hijau akan mengubah kesihatan menjadi lebih bertenaga dan sihat. Mulakan ambil smoothie hijau walaupun 1 gelas sehari sebagai permulaan. Anda akan merasai perbezaan yang ketara setelah anda mulakan diet harian anda dengan smoothie hijau.

Smoothie hijau. 

Smoothie hijau dapat membantu menambah khasiat kerana kebanyakan dari kita tidak mendapat khasiat sayur-sayuran berdaun hijau yang cukup dalam diet.

Sebagai sebahagian dari diet yang menyihatkan, smoothie hijau dapat memberikan manfaat berikut:

1) Mengurangkan berat badan.
Dengan pengambilan lebih buah-buahan dan sayur-sayuran dalam diet seharian anda akan mengurangkan berat badan dengan penyingkiran lemak dan air berlebihan yang terkumpul akibat lambakan toksin dalam badan.

2) Menambah berat badan.
Jika anda ingin menambah berat badan, smoothie hijau dapat memudahkan lagi anda menambah berat badan. Minum smoothie hijau anda dan seterusnya minum tambahan kalori yang diperlukan untuk menambah berat badan.

3) Menambah tenaga.
Selalu mulakan hari anda dengan smoothie hijau dan anda akan melihat peningkatan tenaga yang tinggi berbanding dengan sebelumnya.


4) Kejelasan mental 
Makanan ringan terutama yang diperbuat dari tepung putih yang diproses akan menyebabkan otak anda bercelaru. Minum smoothie hijau dan akan membuat pemikiran anda lebih jelas dan membebaskan kreativiti anda supaya anda boleh berfikir dengan lebih mudah.

5) Mengurangkan pengambilan makanan ringan (junk food)
Bila anda memulakan makan makanan berkhasiat seperti smoothie hijau, anda akan mula mengambil yang berkhasiat seperti buah dan kurang selera untuk makan makanan ringan (junk food).

6) Mengurangkan pengambilan snek
Smoothie hijau mengenyangkan dan biasanya mengandungi jumlah kalori bagi satu hidangan yang sihat. Oleh keranan biasanya smoothie hijau  mengandungi GI rendah, ia akan menjadikan kadar gula dalam darah yang rendah sehingga waktu makan tengah hari membantu anda untuk tidak mengambil snek sama sekali.

7) Mencantikkan kulit. 
Jerawat akan berkurangan apabila anda memperbaiki diet dengan minum smoothie hijau.


8) Mengurangkan kedutan.
Kulit anda akan terhidrat dengan peningkatan cecair dan kuasa makanan semula jadi dalam diet anda. Ini akan mengurangkan kedutan dan akan membuat anda kelihatan lebih muda.

9) Mengurangkan risiko penyakit yang serius.
Dengan menambah pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran akan mencegah kanser dan penyakit jantung. Minum lebih smoothie hijau, lebih rendah risiko anda untuk mendapat penyakit serius.

10)Meningkatkan imuniti anda kepada selesema, 
Smoothie hijau menjauhkan anda dari mendapat selesema dan jangkitan kuman yang lain dan anda akan lebih sihat dan hebat.

11) Memperbaiki sistem penghadaman 
Smoothie hijau akan memperbaiki sistem penghadaman, detoks dan anda akan mendapati kesihatan anda akan mula bertambah baik. 1 smoothie hijau setiap pagi akan memperbaiki menjamin pergerakan usus yang baik pada waktu pagi.

12) Mengurangkan masalah kesihatan yang lain.
Walau apa pun masalah kesihatan anda, pemakanan boleh memberi kesan dramatik kepada gejala-gejala kesihatan tersebut. Minum 1 smoothie hijau sehari untuk minggu depan dan lihat perbezaan dalam kesihatan anda sendiri.

Klik like & share di bawah untuk kongsikan kebaikan smoothie hijau dengan kenalan anda.


No comments:

Post a Comment