Monday 6 February 2012

Koko Mencegah Kanser Kolon

Pancutan cokelat kaya dengan koko. Koko  baik untuk kesihatan dan sedap  pula.
Cokelat memang sedap untuk dimakan, malah ia juga baik untuk kesihatan & dapat mempertahankan anda dari mendapat kanser kolon. Koko yang menjadi bahan utama dalam cokelat kaya dengan flavonoid dan antioksidan.

Mengikut 1 kajian kesihatan di Sepanyol,

  • koko boleh mempertahankan badan dengan mengganggu proses pembentukan sel-sel tumor.
  • koko juga boleh mempercepatkan proses "chemoprevention mechanism" (sistem yang membantu menghalang pembentukan kanser) iaitu proses semulajadi badan menggantikan sel-sel yang mati atau tak sihat dengan yang baru dan sihat.
Selama 8 minggu kajian telah dijalankan ke atas tikus yang sihat dengan memberi diet kaya dengan koko (12%) kemudian di "induced" dengan faktor yang menyebabkan kanser. Keputusan menunjukkan diet yang tinggi dengan koko mengurangkan "crypts" sejenis manisfestasi biasa untuk kanser kolon.

Jadi makanlah atau minumlah cokelat yang sememangnya kaya dengan koko untuk kesihatan kolon anda.

3 comments:

  1. Saya ini hantu cokelat. Cokelat bebas di Langkawi memang murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akubiomed: Bagus tu. Semoga sihat walafiat selalu hendaknya.

      Delete
  2. salam semua… sebenarnya punca utama semua jenis kanser adalah kekurangan Vitamin B17/Amygdalin… boleh buat search di google pasal ubat B17 nie adalah penawar/ubat kepada semua jenis kanser tak kira tahap brape pun.. B17 nie tggi dalam biji aprikot, biji buah2an berry mcm acai berry, burberry, anggur, epal, kacang hijau, ubi kayu, daun sireh, daun belalai gajah, keladi tikus… tu sbb org2 tua dulu kadar kanser sgt kurang sbb mereka mengamalkan makan ubi kayu, daun sireh, ulam2an, keladi.. kita skrg mmg xmakan atau kurang makan bnda2 mcm ni, tu yg kanser terlalu tggi dlm zaman kita… sesiapa yg ingin mendapatkan ubat kanser iaitu B17 + Bromilin + Graviola… boleh hubungi saya 019-9362993, atau emel di hubby_sr@yahoo.com atau join group facebook ‘PENAWAR/UBAT KANSER’.. sesuai utk merawat semua jenis kanser tak kira tahap brape… InsyaAllah boleh sembuh sepenuhnya dlm masa 2-3 bulan sekiranya mengikut tatacara yg betul….

    ReplyDelete