Sunday 22 May 2011

Minuman Ajaib: Karot, Ubi Bit dan Apel

Jaga kesihatan dengan buah-buahan dan sayur-sayuran? Dalam 3 artikel yang lepas saya telah menulis tentang khasiat karot, ubi bit dan apel. Sekarang kita tengok apakah khasiat ketiga-tiganya jika dijadikan jus.

Minuman kesihatan ini telah lama disebarkan kira-kira 10 tahun yang lepas. Mr Seto seorang selebriti telah minum jus ini dan telah menyembuhkan beliau dari penyakit barah paru-paru. Seorang pakar herba cina telah memberikan petua ini kepadanya. Setelah 3 bulan minum jus ini beliau telah sembuh dari penyakitnya.

Anda hanya perlukan 1 karot, 1 ubi bit & 1 apel. Jangan kupas kulit. Buat jus sekali dengan kulitnya. Terus minum selepas jus siap untuk mendapat khasiat kesihatan yang terbaik.

Jus ini sangat berkhasiat dan senang diserap dan digunakan untuk kesihatan badan anda. Sangat berkesan jika anda ingin mengurangkan berat badan. Anda akan perasan sistem imun anda bertambah baik dalam 2 minggu. Pastikan minum sebaik saja jus siap untuk mendapatkan kesan yang terbaik.

Waktu & Cara Minum:

Minum di waktu pagi ketika perut kosong, sebelum makan apa-apa. 1 jam selepas tu barulah boleh makan. Untuk kesan yang lebih cepat minum 2 kali sehari, 1 kali di waktu pagi dan 1 kali di waktu petang ketika perut kosong, hanya makan sejam selepas minum jus ini.

Di antara khasiat untuk kesihatan ialah:

  1. Menghalang pertumbuhan sel kanser.
  2. Mengelakkan penyakit hati, pankreas dan buah pinggang. Boleh menyembuhkan ulser juga.
  3. Menguatkan paru-paru, mengelakkan serangan jantung dan tekanan darah tinggi.
  4. Menguatkan sistem imunisasi (sistem pertahanan/kekebalan) badan kita.
  5. Bagus untuk penglihatan, menghilangkan mata yang merah, penat dan kekeringan mata.
  6. Membantu menghilangkan sakit akibat latihan fizikal dan kesakitan otot.
  7. Untuk detox, memudahkan buang air dan mengelakkan sembelit. Seterusnya ia akan menyihatkan kulit & nampak lebih ceria. Juga membantu menghilangkan jerawat.
  8. Mengurangkan bau nafas akibat dari masalah penghadhaman dan jangkitan kerongkong.
  9. Mengurangkan sakit senggugut.
  10. Mengelakkan dari terkena serangan penyakit alahan yang mewujudkan gatal pada mata dan hidung bagi pengidap penyakit (hay fever) ini.

Amalkan minum jus ini untuk kesihatan.

FACEBOOK
Become a Fan

9 comments:

  1. Salam.Terima kasih singgah di blog saya...entry yang bermanfaat

    ReplyDelete
  2. suka minum tapi jarang buat..beli ajer

    ReplyDelete
  3. Salam, Terima kasih sudi datang...

    IXORAROXI: Sama2 & terima kasih pada anda juga;)

    kak ina kl: Ye ke? Beli pun boleh, tapi ada ke jus cam ni kat pasaran? ....;)

    ReplyDelete
  4. kat mana nk cari ubi ni? bole sape2 bgtau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh dapat di pasar2 atau supermarket yang terutama pengunjungnya terdiri kebanyakan/ramai dari kaum Cina. Contohnya: pasar pekan ampang, pasar pudu, supermarket Jusco Maluri, The Store pudu plaza, biasa ada juga dari orang yang menjual sayur dan buah2 yang dibawa turun dari cameron highland contohnya di hadapan lrt ampang dari pukul 6 petang - 8 malam, di pasar malam taman cahaya pada setiap hari isnin (semua ini terpulang pada stok yg mereka bawa pada hari tersebut. Mungkin boleh pesan supaya mereka bawa di lain kali).

      Delete
  5. selepas bland ksemua tu,adakah perlu ditapis atau minum skli dgn kulit2 nya? Tq

    ReplyDelete
  6. baru buat td.. tp adjust ikut apa yg ada..
    carrot, ubi bit, timun, strawberry.. sdppp

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum kakak, nk tnya. Jus ni kalau nak minum & nak nmpak kesan, buat hari2 ke cemana? And perlu tambahan bahan ke cnthnya gula, etc . ?

    ReplyDelete
  8. Kasiat daun misai kucing

    Hampir keseluruhan bahagian pokoknya boleh digunakan. Kehebatan penyembuhan pokok misai kucing ini adalah lantaran kandungan kimianya yang hebat seperti cirsimaritin, myoinositol, orthosiphon, pillion, rhamnasin, bmlt oioioldsalvigenin, kerotin, kerotinoid, minyak pati, flavanoid, glukosid, glikoprotein, saponin dan terpenoid. Misai kucing telah terkenal sejak turun temurun kerana dapat membuang dan mencuci darah dari toksid yang berlebihan. Juga dapat membantu tubuh mengeluarkan bendalir berlebihan terutamanya dari sendi. Mengandungi kandungan kalium yang mencukupi untuk menggantikan kehilangan kalium dari badan semasa pembuangan air kencing. Ia juga tidak mendatangkan masalah pada buah pinggang seperti kebanyakan ubat-ubat moden. Dapat juga merawat penyakit lain seperti gout, athriris, reumatik dan penyakit batu karang, selain dapat mencegah pembentukan batu karang dan jangkitan saluran kencing, diabetes and nephritis. arteriosclerosis (capillary dan masalah peredaran darah), Terkenal juga dengan khasiatnya untuk merawat kencing manis, mengurangkan kadar kolesterol darah, menurunkan tekanan darah tinggi dan melegakan kekejangan smooth muscle pada dinding organ dalaman disamping sifat antiseptiknya.

    ReplyDelete