Saturday 25 June 2011

Majlis Pelancaran KL Festival 2011

Pelancongan selalu dipromosikan untuk ibu negara Malaysia Kuala Lumpur. Bermula dari tahun 2006, pada bulan Julai setiap tahun akan diadakan KL Festival. Seperti biasa pada tahun ini KL Festival akan diadakan dari 1 - 31 Julai 2011.

Temanya ialah Di sini Semaraknya Seni. Untuk maklumat yang lebih lanjut boleh ke laman web ini http://www.klfestival.org.my.

Pada petang ini, 25 Jun 2011, pukul 5.00 - 6.30 petang akan diadakan Majlis Pelancaran KL Festival 2011 di Perkampungan Budaya, Menara Kuala Lumpur. Ada pertunjukan penerjunan dari Menara KL sempena pelancaran ini. Akan dirasmikan oleh YBhg Datin Seri Rosmah Mansor, Isteri Perdana Menteri Malaysia.

Jom kita ke Menara KL untuk menyaksikan acara yang hebat ini. Para pelancong dan penduduk tempatan juga dijemput hadhir.

Apakah KL Festival? KL Festival dahulunya dikenali sebagai Citrawarna akan memperkenalkan budaya warisan dan kesenian rakyat Malaysia uyang semuanya dikumpulkan dan dipamirkan di Kuala Lumpur. Bermacam konsert dan persembahan telah diatur sempena KL Festival ini.

Jadi senang kan, tak perlu melancong ke seluruh Malaysia untuk menyaksikannya, cuma tunggu bulan Julai dan nikmati sebulan melawat Malaysia hanya di Kuala Lumpur.

Kemasukan adalah percuma. Semua yang berada di Kuala Lumpur dan kawasan berdekatan dan para pelancong juga di jemput ke sini untuk melancong.

No comments:

Post a Comment