Monday 20 June 2011

Akupuntur Tanpa Jarum

Kesihatan boleh dijaga menggunakan cara moden atau tradisional. Salah satu cara yang sudah lama di praktikkan ialah akupuntur. Pernah dengar akupuntur yang tidak menggunakan jarum, tapi ianya menggunakan pancaran laser?

Pena laser yang menggunakan teknologi dari Korea ini dikatakan lebih selamat dan mudah digunakan. Alat ini berbentuk seperti pen dan mempunyai kepala berbentuk bebola dihujungnya yang berfungsi menyalurkan tenaga laser pada poin yang tertentu untuk melancarkan peredaran darah. dengan cara merangsang poin-poin akupuntur .

Rawatan dibuat tanpa menggunakan jarum, tanpa rasa sakit, hanya sedikit kesan elektrik yang sangat rendah. Ianya mampu memberi kesan akupuntur seperti menggunakan jarum, malah lebih baik lagi iaitu 500 kali ganda lebih kuat dan pantas berbanding dengan tusukan jarum akupuntur biasa.

Selain dari itu kebaikannya ialah untuk mereka yang takutkan jarum sebab ia tidak menggunakan jarum langsung. Alat ini diberi gelaran 'Doktor Rumah' untuk menjaga kesihatan di Negara Korea, kata Dr Muhammad Kim, 76 yang berasal dari sana & telah berkahwin dengan gadis tempatan Malaysia.

Rawatan akupuntur ini terasa seperti terkena aliran elektrik yang ringan tapi akan memberikan kelegaan kerana ia melancarkan pengaliran darah. Poin-poin akupuntur terletak berdekatan sistem saraf yang seterusnya rangsangan ini akan dibawa ke otak & saraf tunjang dan akan menyembuhkan atau mengurangkan kesakitan atau penyakit yang dialami.

Selain dari akupuntur pen ini boleh juga digunakan untuk bekam dan kecantikan. Isteri Dr Muhammad Kim telah membuka sebuah salun kecantikan menggunakan pen laser ini dan mendapat sambutan yang menggalakkan dari pelanggan.

Selain dari rawatan akupuntur laser dan bekam ada juga katil untuk mengurut badan yang menggunakan batu jed dan kristal. Kombinasi kesemua rawatan ini dapat mengurangkan sakit pinggang dan risiko strok.

Untuk mendapatkan kesemua rawatan ini sila ke klinik yang terdapat di Kelab Golf Titiwangsa PDRM, Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur dibuka antara hari Isnin - Ahad dari pukul 10 pagi - 10 malam. Untuk keterangan lanjut sila hubungi 03-26980595 atau 019-2652966. Pengedar juga adalah amat di alu-alukan untuk produk kesihatan ini.

FACEBOOK
Become a Fan

No comments:

Post a Comment