Sunday 13 February 2011

Sambutan Hari Ulangtahun 6 RRD Yang ke-41

Pada 12 Feb 2011, semasa kami mengendalikan majlis menyambut menantu Mejar Khalid dan Puan Azizah di Dewan Dato' Othman Harun, Wardieburn Kem, di padang kawad sebelah dewan ini telah diadakan Sambutan Hari Ulangtahun 6 RRD Yang ke-41. Sangat menarik dan infomatif.

Antara acara menarik yang diadakan ialah seperti berikut:-


Wah! Papan kenyataan dia, best. Gagah Setia lagi, dari jauh nampak hebat sangat.








Kelihatan khemah-khemah yang didirikan untuk pelbagai gerai yang disediakan sempena hari istimewa ini.







Ini pelik sikit, sejenis makanan dinamakan ondeh-ondeh tapi rupa dia tak sama macam ondeh-ondeh yang kita biasa tengok. Lupa pulak saya nak tanya ia dibuat dari apa...






Di antara booth yang ada. Bermacam-macam jenis barang ada seperti makanan, majalah & buku, peralatan elektronik seperti tv (tv LCD 42" cuma RM40 saja, tapi saya tak sempat beli), permainan baling tin, teka duit syiling dalam tabung buluh, teka berat kura-kura dan sebagainya.





Pancaragam yang mengadakan persembahan nyanyian dan muzik di pentas. Mereka kelihatan sihat dan ceria walaupun hari panas terik.







Biawak panggang, ekornya dah dipotong. Ini adalah antara makanan yang di pamirkan di sebuah khemah untuk survival, bila dah kehabisan makanan ketika berada di hutan, apa sahaja makanan yang boleh dimakan akan digunakan.





Satu lagi makanan untuk survival, umbang ikan keli dan umbang ayam. Boleh rasa... saya dah cuba, sedaap, rasa macam sup. Umbang ikan keli lebih sedap dari ayam. Ia dibakar dalam buluh macam buat lemang. Kelihatan juga pucuk kayu yang boleh dimakan dari hutan yang telah dipanggang sebelum dimakan.

No comments:

Post a Comment