Friday 23 October 2015

Manfaat Magnet Untuk Kesihatan

"Medan magnet membantu badan untuk memulihkan diri sendiri dengan merangsang kimia bio dalam badan supaya penyembuhan semula jadi dapat dilakukan." Penyembuhan magnet oleh Buryl Payne.

Terapi magnet adalah teknik penyembuhan alternatif, Amalan terapi magnet bermula sejak zaman purba, bangsawan Mesir memakai anting-anting magnet, rantai dan perhiasan kepala magnet untuk mengekalkan kemudaan dan kecantikan mereka. Manakala suku awal Afrika dinyatakan telah menggunakan bijih magnet dalam penyediaan makanan untuk meningkatkan rasa makanan. kajian terkini mendapati bahawa medan magnet sebenarnya boleh mengubah rasa sesetengah makanan.

Hari ini rawatan magnet digunakan di seluruh dunia. Jepun telah melakukan kajian yang menyeluruh tentang kesan magnet, Dan kini telah memasarkan beberapa barangan termasuk rantai leher dan gelang. Eropah telah menggunakan denyutan magnet yang dijana dengan elektrik dalam beberapa spa kesihatan.

Terapi magnet juga kini digunakan sebagai rawatan alternatif atau tambahan untuk beberapa penyakit, termasuk tetapi tidak terhad kepada:

  1. kecederaan akut
  2. sakit leher
  3. sakit kronik
  4. kebimbangan
  5. arthritis,
  6. asma
  7. sindrom carpal tunnel
  8. diabetes
  9. sakit kepala
  10. tekanan darah tinggi
  11. sinus
  12. tekanan
  13. ulser
  14. pms

No comments:

Post a Comment