Wednesday 16 March 2016

Melayu dan Islam

[11:44, 10/03/2016] Azri Penang: Alhamdulillah ustaz dgn sharing maklumat ini. Sy juga tertarik dgn cerita mengatakan Melayu asal dari keturunan nabi Ibrahim melalui isteri bernama keturah. Nabi sulaiman dan puteri balqis melahirkan keturunan raja bugis di bwh rumpun Melayu. Doa2 wali Allah yg memohon agar keturunan dipelihara oleh Allah. Dan dgn itu 'cara2' yg Allah guna utk menjaga keturunan tersebut melalui jalan2 rahsia. 😊 Sy juga pernah sampai seorg diri di makam Sultan Muzaffar Shah pertama di merbok. Begitu juga bukit jugra dan bukit chandan. Kerana mencari diri Melayu yg cuba disembunyikan. Byk tempat sejarah di tutup dgn estet dan tanaman kelapa sawit. Dulu Guthrie lah yg byk mengawal ladang2 di Malaysia sebelum berlaku nya agenda "Guthrie Dawn Raid 1981".😊

Reply: Guthrie adalah syarikat British Yahudi yg bekerja dgn Dajjal utk kawal tanah2 dan tmpt bersejarah di Tanah Melayu utk tutup dan lindungi sejarah bangsa paling mereka takuti di dunia akhir zaman ini iaitu Melayu.

Disatu kwsn di Pahang sdg dijaga ada satu kwsn sejarah pelik org Melayu iaitu PIRAMID.

Begitu juga di Kuala Kangsar ke Sayung hingga ke Belum (Grik) dan sepanjang perjalanan ke sana termasuklah di kwsn Lenggung (mereka namakan The Perak Man) di mana ramai ahli bait keturunan Rasulullah berada spt Tok Temong berada; dan kebangkitan ini sudahpun di mulai yg hanya Allah saja yg memeliharanya.

Ini bukan sejarah tulisan pengganas British dan kuncu2nya.  Sebab itu sekarang ini terlalu banyak armada perang USA berada di Laut China Selatan dan Selat Melaka memantau perkembangan mutakhir; begitu Yahudi zionis telah membina pengkalan tentera mereka di luar Israel iaitu di S'pore ..... utk apa....? (Punya ler jauh dari Israel)... sbb mereka tahu rahsia ini.

Semua utk memantau perkembangan yg sdg berlaku di dunia alam melayu......cuma org2 Melayu shj sibuk dgn politik sempit ciptaan amerika....dok layan kisah Najib dgn labu2nya dan Umnu .....bergaduh PKR PaS ....dgn PAN serta melayan karenah DAP.....semua ini agenda ciptaan yahudi melayan nafsu gila2 sebahagian besar org Melayu supaya LUPA, TERLUPA (LALAI & LEKA) & DILUPAKAN ......sdgkan pada hakikatnya tidak ada sejarah dalam dunia Islam perang jihad dgn politik ...dok pergi PANGKAH (X) sana sini tak tentu hala ramai musim mengundi .....akhirnya kena tipu dgn suruhangagal Msia....kononnya nak ikut sangat DEMOKRASI TERPIMPIN ciptaan Barat bernama John Reid hinggakan tok lebai, tok ustaz tok guru turun gelanggang mempertahankan sunnah Yahudi Laknatullah; .....  sdgkan semua itu bukan sunnah nabi saw ttp sekadar bagi mengasyikkan dan melayan pemikiran serta ANGAN2 org Melayu yg nak jadi pemimpin politik moden Melayu supaya terperangkap dan masuk ke LUBANG BIAWAK ciptaan Dajjal dan kuncu2nya.

Manakala sunnah nabi Muhammad saw ditinggalkan berterabur kononnya semua nak ikut peredaran zaman.

Apelah salahnya jika org2 Melayu buat sedikit kajian ttg kehebatan dan kemuliaan bangsa AL Mala U ini....korek sejarah betul2 dgn matahati......buang jauh2 sejarah Melayu dlm buku2 sekolah tu kerana semua itu ditipu oleh British dan kuncu2nya. .....jgn percaya dgn nama2 Tun Seri Lanang atau Munsyi Abdullah kerena mereka ini pengkhianat Melayu......begitu juga yg menjadi kuncu2nya;  maka anda akan lihat sendiri siapakah pencipta SENAPANG (istinggar), MERIAM BESAR penghancur dan pemusnah kapal perang....Pelayar dan hulubalang terhebat, masyaallah semuanya dari tok nenek anda yakni al Mala U iaitu bangsa yg Allah muliakan. Org Putih marahkan sangat bangsa Melayu ini hinggakan Jack Sparrow itu diputar belitkan sebagai lanun kerana beliau asalnya muslim (ikut sejarah) dan cth pakaiannya itu adalah pakaian hulubalang Melayu ketika zaman Parameswara Melaka; begitu juga dgn ZOOMBIE yg dikatunkan sebagai HANTU oleh kuffar Yahudi utk game kanak2 sdgkan Zombie adalah seorg pahlawan terbilang Islam dari Afrika yg melawan British dan Dajjal laknatullah.

Mereka racunkan fikiran anak2 anda melalui gadget letronik agar anak2 bakal pejuang ini bila besar nanti sudah tertanam bawahasanya nama2 besar ini adalah pengganas dan Dajjal amerika, british, russia, eropah adalah penyelamat (Superman) dunia....cuba anda fikirkan baik2. ..... bagaimana sekarang ini mereka bersama WAHABI SALAFI Saudi telah dgn selamatnya menghancur dan membinasakan Iraq, Syria dan kini Yaman. Dan gerakan Wahabi ciptaan Yahudi bersama penciptanya Mr Hempler seorg perisik British sdg memasuki pasaran India, Pakistan, Indonesia dan M'sia utk MENGWAHABIKAN org Melayu pulak.

Di kwsn Asia ini pelannya bukan spt menghancurkan negara2 Arab melalui perang kerana bangsa2 Pashtun dan AL Mala U ini bangsa yg pelik dan sukar dihancurkan melalui peperangan tetapi perlu dihancurkan dgn PERBEDAAN MAZHAB dan mengkucar kacirkan mereka dan dikalangan mereka.

Lihatlah mereka telah mengupah membawa masuk SYIAH IRAN sahabat dajjal mereka; mengupah puak yg gilakan ajaran Wahhabi salafi saudi yg difatwa sesat oleh Ulama2 dunia (belajar la sikit pasal Wahabi ini).....semua tak boleh buat....tahlil, qunut, talqin, baca doa lps solat, ziarah maqam dan pelbagai benda pelik ajaran sesat mereka ajarkan..... buang terus IJMA & QIAS ..... semua benda nak nas hadis dan quran shj........sdgkan ajaran ketuhanan ikut Wahabi ini sama sebiji dgn SYIAH & YAHUDI serta agama kafir lain iaitu MENJISIMKAN yakni "membadankan" tuhan.....maksudnya tuhan ada mata, ade tangan dsbnya.

Kerja & aktiviti ajaran mereka berperang dan menjahannamkan fahaman Islam lain spt ISIS (ciptaan mereka & yahudi)....itulah puak2 salafi wahhabi keturunan arab saudi, dikepalai oleh pengasasnya yg sangat diagungkan.... abdullah bin abdul wahhab yg lahir di NAJD, skrg dah tukar nama kpd Riyyad (bukan semua sbb masih ramai di mekah madinah itu adalah ahli sunnah wal jemaah). Mereka menjelajah dgn mudah kerana dibelakang mereka amerika Dajjal yg serba kelengkapan moden. Bagaimana mereka memancung org di Jeddah begitulah juga mereka menyembelih org lain yg tidak sealiran dgn mereka kerana fatwa mereka aliran lain selain wahhabi salafi saudi adalah sesat dan bid'ah dan halal darah mereka; spt yg IS sdg lakukan itu sekarang ini.

Mana yg balik ngaji kat mekah dan medinah ramai yg bertukar fahaman dan ajaran dari ahli sunnah menjadi ahli wahabi.....tuhan sampai tiga iaitu Tauhid Rububiyyah, Tauhid Asma wa sifat dan Tauhid Uluhiyyah. Kini ramai kalangan mereka menjadi askar upahan saudi yg ditaja oleh amerika dgn gaji lumayan bulanan utk merobekkan fahaman ahli sunnah wal jemaah di Asia ini termasuklah M'sia.

Bila mulakan kuliah ramailah ust2 wahabi ini akan mulakan dgn HADIS TTG BIDAAH.... dan setiap bid'ah tu masuk neraka.... tu lah dia puak2 wahabi walaupun nampak ahli sunnah......yg  tuan mereka salafi saudi runtuhkan dan hancurkan rumah Khadijah sebelah Bkt Maruah tu, kesan2 sejarah peninggalan Rasulullah di medinah dan mekah,  memelihara Mada'in Saleh tempat berhala terbesar di Saudi tu tak bid'ah?......dan sekarang mereka berjaya atas nama memerangi perbuatan Syirik. .....mereka telah berjaya menukarkan kota Mekah menjadi kota Yahudi. ....apa jadi pada ZAM-ZAM TOWER ..... milik siapa? Pastilah milik Zionis......hancur lebur dibuatnya kota Mekah itu.  Sikit hari lagi bila anda tawaf baitullah anda akan di payungi pula oleh 3 payung besar ciptaan Dajjal (kononnya utk keselesaan org buat haji dan umrah; dan jika anda juga setuju rancangan itu anda juga samalah dgn mereka) dan akhir sekali KAABAH akan hilang dan ditenggelami serta ditutupi oleh bangunan2 yg dibina disekelilingnya atas nama pembangunan dan pemujaan; dan yg jelas kelihatan adalah LAMBANG TANDUK atas ZAM ZAM TOWER!

Itulah hasrat mereka.....raja saudi King Saud itu sebenarnya adalah keturunan Yahudi; sbb itulah tak heran kalau apa yg dia buat semua itu mirip dan arahan yahudi. Persahabatan mereka terlalu akrab.

Lihatlah TANDUK SYAITAN atas menara ZAM ZAM TOWER.

Pengaruh wahabi berjaya diperluas melalui ahli2 DEOBANDI (pusat pengajian wahhabi terbesar di india pakistan di mana tmpt penyebaran terbesar fahaman wahabi......

Anda jgn terkejut di dalam fahaman WAHABI juga ada kawin MUT'AHnya, sebab itu ari ni ramai org Melayu bertukar aliran (bukan mazhab) krn aliran wahabi ini lebih MUDAH segala2nya......dan telah difatwakan oleh Imam2 nya di saudi jika "MELIWAT" isteri di bulan puasa tidak membatalkan puasa dan puasa itu sah ttp jika di"jima"kan isterinya maka puasa itu batal...... dan anda JGN terkejut perbuatan LIWAT ini dah biasa di kalangan mereka ttp terlindung dgn cara perwatakkan mereka yg berdolak daleh itu.

Terlalu banyak ajaran pelik puak2 wahabi ini......dan anda jgn cuba mendekati fahaman mereka.

Sekarang dipasaran sudah ada buku PUTIH iaitu utk buku utk MEMUTIHKAN fahaman ahli sunnah wal jamaah (yg salah kata mereka) terhadap 3 Ulama besar iaitu buku putih Imam Syafie,  Imam Ghazali dan Syeh Abdul Qadir Jilani yg di tulis oleh bekas mufti Perlis yg juga pengamal TEGAR SALAFI WAHABI iaitu Dr Juanda dan beberapa org lagi wahabi yg lain (munkin mufti Perlis yg skrg ini join sekali). Mereka dah mula berani menghuru harakan fahaman ASWJ di M'sia ini kerana ada funder2 wahabi saudi dibelakang mereka.

Justeru bangsa Melayu yg berpegang kpd fahaman ASWJ jgn leka dan dok sibuk sangat siang mlm dgn berniaga dan dunia mu itu, berhati2. .....kerana JERAT & PERANGKAP BESAR sdg menanti anda di hadapan anda.

[12:03, 10/03/2016] Azri Penang: Kedah Tua atau Kalaha yg merupakan pengeskport terbesar dan terbaik dunia utk besi. Pedang Rasulullah juga berasal dari besi Kedah. Kalaha juga byk menyimpan rahsia Melayu. Betul x ustaz? 😊

Response: Perkara ini memang berlaku dan sangat2 diketahui oleh Yahudi akan semangat dan kekuatan bangsa al Mala U. Walaupun bangsa Melayu nampak lemah lembut dan baik sangat hinggakan bumi Melayu S'pore (dulu di perintah oleh org islam kini kafirbyg jaga) pun dihadiahkan percuma kpd kaffir cina (dgn senang2 shj oleh tunku Abd Rahman dan jemaahnya (agenda dan arahan british dlm perjanjian mereka); dan kini Pulau Pinang pula telah dihadiahkan kpd Cina Gengster keturunan mafia tanah besar China Gee Hin dan Hai San ...... maka itupun org Melayu masih dok rilek lagi kononnya dulu ckp org PAS Lim Guan Eng tu mcm khalifah Umar Abd Aziz.......skrg apa dah jadi.....; tapi orang putih itu cukup takut dgn perkataan "AMUK" yg ada pada bangsa al Mala U ini. Sebab itu mereka hati2 dgn peperangan lalu mereka menyelinap masuk melalui aliran2 wahabi dan Syiah dgn cara lebih lembut dan selamat dari peperangan.

Khazanah bumi Alam Melayu ini terlalu banyak dan sangat berkualiti sbb itu menjadi buruan bangsa kafir Yahudi dan Cina tanah besar. Kini nusantara mcm GULA dihurungi oleh SEMUT2 besar Dajjal dan Yahudi laknatullah. Mereka terus memburu bangsa Al Mala ini dan bangsa ini perlu dimusnahkan sejarah mereka. 

Mereka, Yahudi perlukan bangsa Melayu "baru" yg bernama Bangsa Malaysia" yg sudah melalui proses PENJENAMAAN, Melayu yg telah di "REBRANDING" yg boleh ikut dan taat kpd pimpinan Dajjal dan wakilnya America & sekutu2nya. Dan sebahagian dari perancangan mereka nampaknya mcm sudah berjaya tetapi mereka sendiri masih belum yakin akan  kejayaan itu dan masih mencari2 kerana ahli2 keruhanian keturunan junjungan agung nabi Muhammad saw yg memegang akan  pusaka khalifahnya (semoga dipelihara Allah) tidak akan tunduk dan tidak pernah tunduk kpd kehendak mereka melainkan tunduk dan sujud mereka itu hanya kpd zat Allah azzawajalla semata2.

Sesiapa yg dlm dirinya ada semangat berjuang dan jihad utk agama Allah, bangkitlah dan carilah ilmu2 dan rungkaikan sejarah bangsa MALA ini.......kerana ini perjuangan jihad agama Allah. Kalau bukan kita yg pertahankan agama Allah ini......siapa lagi?

Jgn leka sangat dgn dunia awak tu, drp menghabiskan banyak waktu berwhasapp atau berchating dgn suka hati dan bergembira tak tentu arah mulakan dgn pencarian maklumat sejarah bangsa anda yg hebat itu mudah2an anda juga berjaya menjadi Melayu yg hebat lagi beriman kpd Allah azzawajalla.

(Dari mesin ke mesin).

No comments:

Post a Comment