Monday 14 July 2014

Atai Ikut Jejak Sudirman

Atai anak buah Sudirman telah memulakan langkah untuk meneruskan legasi Sudirman. Atai telah merakamkan lagu yang pernah dipopularkan oleh allahyarham Sudirman iaitu Kulit pada 22 Feb 2014 yang lepas, yang juga menandakan ulang tahun ke-22 pemergian Sudirman ke rahmatullah.

Gambar Atai dari NST
Sudirman pernah dinobatkan sebagai penyanyi No 1 Asia dengan mendendangkan lagu "One Thousand Million Smiles" di Royal Albert Hall, London.

Sejak 6 tahun yang lepas Atai telah berfikir untuk menyanyi semula seperti yang diinginkan oleh Sudirman tapi tidak mendapat masa yang sesuai sehingga tahun ini. Atai percaya kini adalah masa untuknya memberi tumpuan kepada nyanyian selepas meninggalkannya selama kira-kira 20 tahun. Atai mengaku rindu untuk menyanyi semula.

Atai telah meninggalkan bidang korporat untuk berkecimpung dalam bidang muzik. Selain menyanyi, Atai menguruskan sebuah syarikat perundingan IT dan beliau adalah pensyarah IT sambilan di Taylor Universiti, Subang Jaya. Dahulu Sudirman juga ketika menyanyi mempunyai syarikatnya sendiri yang mengeluarkan air minuman dan sebagainya.

Atai kini mempunyai 2 orang anak yang masih kecil hasil dari perkahwinannya. Atai berkata ia adalah penting untuk menjaga dirinya dan anak-anaknya yang sihat. Atai berkata: Seperti kata arwah bapa saudaranya Sudirman, penyanyi adalah seperti seorang atlet, jadi saya perlu menjaga diet saya dan bersenam selalu.


2 comments:

  1. Beliau mengambil langkah yang berani tak kala industri hiburan kita suram.

    ReplyDelete
  2. akubiomed: Pengubat rindu untuk peminat2 arwah Sudirman ;)

    ReplyDelete