Thursday 22 June 2017

Peringatan utk semua yg balik kampung.

Peringatan utk semua yg balik kampung. Kejadian berlaku pada pukul 11.00pm 20/06/2017

Tadi aku dgn family nk balik Taiping(balik raya) singgah rnr sg buloh (jejantas) makan kfc

Lepas makan nk gerak xsmpai 1km bergerak temperature keta naik mencanak

Aku berhenti tepi jalan xsmpai 5 minit ada india smpai terus ketuk tingkap tanya

"kereta rosak ka?" (Konon niat nak tolong)

Aku malas nak layan sebab dah agak ni geng tow truck, aku cuma cakap "tarak rosak, mau tunggu kawan la"

Sebenarnya aku dah call plus utk tow kereta aku .... jadi aku tolak offer india ni

Lepas tow truck insurance bawa smpai workshop .... foreman check penutup tanki air radiator bahagian bawah ada org bukak

Hati-hati geng, penutup bawah ni tak perlu nak buka bonet depan kereta.

Jadi kerja2 manusia xberguna ni akan bawak kereta kita ke workshop dia utk cas mahal2 sbb diorg tau kita akan bayar sbb nk pakai raya

Benda ni baru berlaku tadi tp nasib dah settle

Peringatan utk semu kawan2 yg nak balik raya..... kalau singgah mana2 rnr tolong sorang stay kat kereta atau lebih baik jgn berhenti

Amik rehat yg cukup di rumah lepas tu gerak slow2

Beli siap2 air makanan atau sbgnya letak dlm kereta

Nk buang hajat atau sbgnya check sblm gerak walaupun sorang ada di kereta

Kena sakit kepala

Target penjenayah ini adalah org yg berkeluarga

Tolong viral kepada semua supaya berhati-hati.

No comments:

Post a Comment