Perhatian....!!!!!🛎🛎🛎🛎📢📢📢📢📢
TNB ada buat pertukaran no akaun seluruh Malaysia...jadi pada sapa yang dapat bil tu tolong-tolong tengok no akaun baru yee...untuk bulan july dah guna no akaun baru...yang buat bayaran maybank2u tu hati-hati no akaun TNB dah berubah...takut dah bayar tapi akaun lain.....💝💝💝💝
[12:00, 8/24/2016] untuk makluman
sebahagian dari pelanggan tnb mungkin tidak terima bil elektrik ATAU terima lewat bil elektrik utk bulan julai dan ogos
ini berikutan ada masalah pada siatem billing tnb yg sedang dlm proses naiktaraf sistem komputer billing
situasi.
1). bil tak terima
2). bil lambat terima
3). bil terima tapi utk jumlah 2 bulan ... bil tinggi kerana merekod penggunaan elektrik utk 2 bulan atau lebih 2 bulan
4) ada bayaran bil dibuat pada bulan julai tapi tidak direkod dalam bil semasa
5) anggapan tnb ambil untung lebih kerana bil >30 hari .. blok bacaan lebih had
rumusan
1) bil akan terima tetapi lewat dari biasa
2) tnb tak ambil untung lebih bagi kes bil lebih sebulan kerana penggunaan blok akan di pro-rata
contoh
blok paling murah 200 unit
jika 30 hari ... 200unit
jika bil 60 hari ....jumlah unit paling murah akan jadi 400 unit
3) bil tinggi ... bagi yg tak mampu bayar untuk penggunaan 2 bulan boleh bayar untuk kegunaan sebulan
4) dalam tempoh sehingga sistem billing baru stabil, tnb tidak akan buat pemotongan bekalan elektrik bagi kes tunggakan bil
5) juga bagi kes bil lewat dibayar tnb akan kecualikan bayaran penalti
6) bagi bayaran yg dah buat tapi bil terkini masih tunjukkan tunggakan .. tnb sedang kemaskini rekod bayaran ... in sya Allah akan dikemaskini dlm bil akan datang (ie Sept) .. diminta resit bayaran bil disimpan elok2
7) harap maklum dalam bil terbaru no akaun elektrik tn pn ada perubahan
dulu no akaun 14 digit
no akaun baru 12 digit
dalam tempoh transisi ini dua2 no akaun boleh digunakan ... walau begitu bagi pelanggan yan sudah terima bil baru dgn no akaun baru digalak guna no akaun baru dalam sebarang transaksi dgn tnb
#kongsi info
No comments:
Post a Comment